Eenvoudig inzicht en overzicht
Publieke én private sector
Bij de inkoper én de aanbieder

Een cursus contractbeheer of contractmanagement is een veelgevraagde dienst. Contract- en leveranciersmanagement is namelijk een vrij nieuw vak, met name op het gebied van ICT. Waar voorheen de ICT binnen de organisatie werd verzorgd, is het nu steeds normaler om dit uit te besteden. Alle energie richten op het primaire proces is vaak de gedachte en natuurlijk op minder kosten en zorgen rondom ICT. Door deze ontwikkelingen komt het steeds vaker voor dat er iemand deels of volledig wordt ingezet als ketenpartner of service level manager om ervoor te zorgen dat de ICT-leveranciers alles doen wat ze moeten doen tegen de gestelde voorwaarden. Dit is een vak apart en een op maat gemaakte cursus contractbeheer helpt u hierbij, want hoe pak je dit nu aan?

Grip, controle en partnerschip met onze cursus contractbeheer en contractmanagement

De leverancier moet een partner zijn/worden, maar in de eerste plaats moeten ze leveren wat is afgesproken. Hoe is dit te monitoren en af te spreken, wat is er afgesproken over de dienstverlening en tegen welke voorwaarden zijn die afspraken gemaakt? Hoe loopt dit proces intern, wie tekent er contracten en hoe komen ze nu bij de contractmanager terecht? Met dit soort vragen helpen we u tijdens de training die we verzorgen. Met onze cursus contractbeheer en contractmanagement zorgen wij dat u alle kneepjes van het vak leert.

Praktijkgericht en zeer effectief

Wees gerust, we hebben geen dikke boeken of online cursus, maar we gaan samen aan het werk tijdens de cursus contractbeheer en contractmanagement. We beginnen bij de basis en lopen het hele proces door. Dit doen we met de lopende contracten. Hierdoor gaat er geen werktijd verloren en ontstaat er snel grip, controle en een mogelijkheid tot verbetering, zowel intern als extern. Wilt u meer weten of zou u graag willen deelnemen aan de cursus? Bel ons via 0162-23 88 66 of stuur uw e-mail naar info@bluetrue.nl

Neem contact met ons op!





    @media only screen and (max-width: 767px){#content-part > article.services-bar.subpage1 > div > div.servicemenu{display: none;}

    Kies de leverancier die bij u past

    Leverancierselectie is enorm belangrijk en zorgt voor een gerust gevoel op het moment dat u ervaart dat u de juiste keuze hebt gemaakt.

    • Kies een leverancier die past bij uw formaat bedrijf
    • Onderzoek of uw leverancier al ervaring heeft in uw branche
    • Bespreek wat de verwachtingen zijn rondom de personen die de diensten verrichten
    • Wat voor bijdrage gaat de leverancier leveren aan uw primair proces
    • Betrek de leverancier bij uw uitdagingen

    Van EU-aanbesteding naar daadwerkelijke prestaties

    In de publieke sector zetten we meer dan 65 Europese aanbestedingen uit. In ieder van die trajecten realiseerde onze klant een besparing, zonder dat dit ten koste ging van de dienstverlening.

    • Een laagdrempelige, juridisch houdbare manier van Europees aanbesteden;
    • Een optimale samenwerking tussen klant en leverancier;
    • Tevredenheid bij alle stakeholders, waaronder de eindgebruikers.

    Inzicht en grip

    Wat levert het op om ons in te zetten op het gebied van contractmanagement? Dat is een vraag die we regelmatig krijgen. Hier leggen we het aan u uit in een actueel praktijkvoorbeeld.

    • Hogere efficiency wat zorgt voor minder kosten
    • Eenvoudig inzicht en overzicht
    • Meer grip op contracten en leveranciers
    • Betere voorwaarden
    • Betere en duidelijke service afspraken
    • Makkelijker toekomstgericht werken
    • Groei door gebruik te maken van leveranciers die partners worden

    Van leveranciers naar partners

    Zonder overzicht geen inzicht. Zo kwam het dat onze klant in de private sector maar beperkt profiteerde van haar leveranciers. Dat ondanks een spend van meer dan € 100 miljoen. Wij gaven deze klant weer inzicht in de budgetten per afdeling, de afgesloten contracten en de daadwerkelijke prestaties van de contractpartijen. Waar nodig werden nieuwe afspraken gemaakt. Zo kon onze klant haar aanbieders confronteren en hen verplichten om meer waarde te gaan toevoegen.

    • Realistische budgetten, waarbij werkkapitaal weer vrij komt voor investeringen;
    • Scherpte op overeenkomsten en voorwaarden, zowel commercieel als inhoudelijk;
    • Een kostenbesparing van 15% (op een spend van € 100 miljoen).