IT-inkoop uitbesteden

Te weinig werk voor een inkoper specifiek voor IT, maar is het zo nu en dan wel noodzakelijk dat er IT-middelen of -diensten worden ingekocht? Een parttime inkoper is onhandig want u zult zien, op momenten dat u de inkoper het hardst nodig heeft, dan is diegene er net even niet.

De praktijk leert dat iemand de IT-inkoop “er even bij doet”. Het is eigenlijk geen onderdeel van zijn of haar functie, maar “het moet wel lukken”. IT-inkoop is een vak waar marktkennis en ervaring voor nodig is. Iemand die het “erbij doet” kiest vaak voor een tussenpartij die hem/haar het werk uit handen neemt. Uiteindelijk betaalt u de tussenpartij via een marge die zij berekenen op de prijs van de producten. Dat kan anders en goedkoper!

 

IT-inkoop uitbesteden, hoe werkt dat?

Heeft u er wel eens gedacht om de inkoop van uw IT-middelen en/of -diensten uit te besteden? bluetrue biedt u hiervoor BaaS aan: Buyer as a Service. Een fulltime IT-inkoper beschikbaar wanneer u die nodig heeft en slechts betaalt per dienst.

bluetrue neemt de rol van IT-inkoper binnen uw organisatie over en koopt namens u in, dus écht op naam van uw organisatie. Volledig transparant, makkelijk overdraagbaar, tegen de beste voorwaarden en altijd beschikbaar. En u vergoedt ons alleen wanneer u ons nodig heeft.

Wat doen we?

bluetrue ondersteunt klanten door de volledige inkoop van IT-middelen en -diensten uit handen te nemen. Hierbij gaat het om het inkopen van o.a.:

• Desktops;
• Notebooks;
• Monitoren en alle denkbare accessoires die hiervoor leverbaar zijn;
• Software;
• Netwerkapparatuur;
• Tv-schermen (digital signage);
• Vaste en mobiele telefonie;
• Installatie-/montagediensten.

bluetrue denkt graag met u mee en adviseert u om tot de beste oplossing te komen. Zodra duidelijk is wat de wens is, verzorgen wij het gehele inkooptraject voor u, vanaf het opvragen van prijzen voor offertes en bijv. special bids, tot de daadwerkelijke inkoop en bijbehorende administratie.

Inkopen bij de groothandel?

bluetrue koopt IT-middelen in bij de partij waarmee uw organisatie reeds zaken doet of zelfs een contract heeft afgesloten, of gaat voor u op zoek naar een nieuwe leverancier die beter bij uw organisatie past.
Bent u met uw organisatie de eindgebruiker, dan heeft u doorgaans niet de mogelijkheid om rechtstreeks in te kopen bij distributeurs. Met bluetrue heeft u deze mogelijkheid wel en kunt u inkopen tegen nog scherpere prijzen!

Ook het verantwoord afvoeren van uw afgeschreven IT-producten, incl. het gecertificeerd wissen van datadragers en de montage van bijv. aangeschafte tv-schermen kan bluetrue voor u regelen.

bluetrue heeft veel kennis van de markt en kennen veel betrouwbare partijen die kwaliteit leveren. Wij kunnen u helpen om zaken te doen met betrouwbare partners. En het mooiste is: daar vragen we niets voor!

Naast het inkopen van IT-hardware, -software en -diensten, verzorgt bluetrue natuurlijk ook contractmanagement en leveranciersmanagement en het opstellen van bijv. contracten en inkoopvoorwaarden.

De aanpak van bluetrue is uniek, simpel en goedkoop. Wij werken op basis van transparantie, dus alles is inzichtelijk van inkoop tot urenregistratie.

Wie zijn onze klanten

bluetrue koopt IT-middelen en -diensten in voor (lees: namens) bedrijven, stichtingen en verenigingen die zelf geen IT-inkoper in dienst (willen) hebben. Deze organisaties hebben bijvoorbeeld regelmatig behoefte aan IT-middelen of -diensten, maar onvoldoende inkoopwerkzaamheden om daar speciaal iemand voor in dienst te nemen. Intern hebben zij geen gepaste oplossing om het werk goed te doen, waardoor het werk “erbij” wordt gedaan door medewerkers met een andere functie.

Door bluetrue in te schakelen hebben deze organisaties een IT-inkoper met specialistische kennis en ervaring beschikbaar op de momenten dat zij die nodig hebben. En niet minder belangrijk: deze inkoper kost hen géén geld wanneer er geen werkzaamheden zijn.

 

Alles uit uw IT-inkoop halen?

bluetrue
Uw IT-inkoper die fulltime beschikbaar is, maar betaald wordt per gebruik.

Neem nu contact op

Resultaten

Kies de leverancier die bij u past

Leverancierselectie is enorm belangrijk en zorgt voor een gerust gevoel op het moment dat u ervaart dat u de juiste keuze hebt gemaakt.

  • Kies een leverancier die past bij uw formaat bedrijf
  • Onderzoek of uw leverancier al ervaring heeft in uw branche
  • Bespreek wat de verwachtingen zijn rondom de personen die de diensten verrichten
  • Wat voor bijdrage gaat de leverancier leveren aan uw primair proces
  • Betrek de leverancier bij uw uitdagingen

Van EU-aanbesteding naar daadwerkelijke prestaties

In de publieke sector zetten we meer dan 65 Europese aanbestedingen uit. In ieder van die trajecten realiseerde onze klant een besparing, zonder dat dit ten koste ging van de dienstverlening.

  • Een laagdrempelige, juridisch houdbare manier van Europees aanbesteden;
  • Een optimale samenwerking tussen klant en leverancier;
  • Tevredenheid bij alle stakeholders, waaronder de eindgebruikers.

Inzicht en grip

Wat levert het op om ons in te zetten op het gebied van contractmanagement? Dat is een vraag die we regelmatig krijgen. Hier leggen we het aan u uit in een actueel praktijkvoorbeeld.

  • Hogere efficiency wat zorgt voor minder kosten
  • Eenvoudig inzicht en overzicht
  • Meer grip op contracten en leveranciers
  • Betere voorwaarden
  • Betere en duidelijke service afspraken
  • Makkelijker toekomstgericht werken
  • Groei door gebruik te maken van leveranciers die partners worden

Van leveranciers naar partners

Zonder overzicht geen inzicht. Zo kwam het dat onze klant in de private sector maar beperkt profiteerde van haar leveranciers. Dat ondanks een spend van meer dan € 100 miljoen. Wij gaven deze klant weer inzicht in de budgetten per afdeling, de afgesloten contracten en de daadwerkelijke prestaties van de contractpartijen. Waar nodig werden nieuwe afspraken gemaakt. Zo kon onze klant haar aanbieders confronteren en hen verplichten om meer waarde te gaan toevoegen.

  • Realistische budgetten, waarbij werkkapitaal weer vrij komt voor investeringen;
  • Scherpte op overeenkomsten en voorwaarden, zowel commercieel als inhoudelijk;
  • Een kostenbesparing van 15% (op een spend van € 100 miljoen).